Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.04.2011 10:49 - SOS!
Автор: tryn Категория: Поезия   
Прочетен: 12311 Коментари: 53 Гласове:
38

Последна промяна: 12.04.2011 02:46


Изгрей отнякъде.
Ела, спаси ме.
Затъвам в блато и съм сам-сама.
И собствената тежест ме повлича –
надолу, все надолу.
Във калта...

Но как ще стигнеш?
Няма път към мене.
За крак човешки няма земна твърд.
Остава ми едничкото спасение –
да ме измъкнеш
с топлия си дъх...





Гласувай:
38



Следващ постинг
Предишен постинг

1. smile999 - "въже да изплетеш от топъл ...
10.04.2011 11:19
"въже да изплетеш
от топъл дъх..."
Най-здравото въже...
Поздрави Ели, за поредната порция любов в стихове!
цитирай
2. tryn - 1. Мили думи, Валя!
10.04.2011 11:30
Благодаря!
Ведър следобед и успешна седмица! :)
цитирай
3. kapito - капито
10.04.2011 12:13
анонимен написа:
Шапки долу!

докато не са го изтрили :)
цитирай
4. yotovava - въже да изплетеш...
10.04.2011 12:15
Красиво, Ели!
Валя
цитирай
5. kalin8 - Поздравления!
10.04.2011 13:27
Хубав стих!!!
Б.
цитирай
6. sande - Поздрави!
10.04.2011 13:29
Четете и завиждайте!
цитирай
7. neprosvet - Четете и завиждайте!
10.04.2011 14:09
Щях да пиша друго , но sande го е казал най-точно!
Исками се да те помоля:"Остави път към себе си! Как ще те намери любовта?"
Поздрави, Трънчева!:)))
цитирай
8. kapito - а за срам. Вчера пусна два "...
10.04.2011 14:18
polligor7 написа:
а за срам. Вчера пусна два "стиха", сега -нов. Еднакво бездарни и смешни.
Има ли някой друг да бълва всекидневно?
Да трие критичните коментари?
И да го облизват с безсмислени хвалби като тази?
Моля, следващите. Добре е да пуска по 5 на ден и още двама-трима да се включат.
трий, трън, трий.

Защо се пениш толкова - не знам. Поета, когаато го налази музата, трябва да произвежда, а не да си смуче от пръстите едно стихо веднъж на месеца, което да става само за кошчето ( знам от собствен опит:). То е - или го можеш, или не.
Колкото и да пуска Елица, все са й хубави. Талантливо е момичето. И по 10 на ден да пуска - пак ще я четат.
Спонтанната поезия на Елица (колкото и да не ти се иска да признаеш) е една от най-харесваните тук.
цитирай
9. kapito - polligor7 - И къде го прочете това -
10.04.2011 14:55
polligor7 написа:
че всеки ден трябва да публикува? И че количеството има връзка с качеството? Само графоманите бълват всекидневно.
Трябва да уточня - поезията й се харесва на някои, но за други е като на осмокласничка, инфантилна и елементарна. И не за това я критикувам, а за абсолютно неподходящото за поетеса поведение - конвейерно бълване, чат с безсмислени хвалебствия и отговори, и триене.
Аз не използвам обидни думи и цинизми, а с аргументи определям кое не струва. Това са коментари - а не вашите дивотии, с които овоняхте " Буквите" и сега там е чисто.
Убийство на поезията е да бълваш всеки ден само за да се перчиш и да триеш всичко освен хвалби.

Ами не всички са като теб безкарайно ерудирани и свръхразбиращи от поезия. Ние (не толкова разбиращите от поезия), много я харесваме. Ако някога достигнем твоето ниво ( в което откровенно се съмнявам, а и не пожелавам на никого), може и ние да започнем да критикуваме....
Успешен ден. Няма да те трият, не бой се - копирала съм те :)
цитирай
10. stela50 - Чудесен стих ,Ели ...харесва ми .
10.04.2011 15:09
Поздрави и хубава неделя !
цитирай
11. comfy - Впечатляващо!
10.04.2011 15:10
Изразително, завладяващо, точно!

Благодаря!

к.к.
цитирай
12. comfy - :)))))
10.04.2011 15:49
Нещо от 2007 година:

Коментар

Уж е всичко виртуално,
леко, смешно и игрално,
но отново съм във Сайта
и е сякаш наказание
да чета поредното "писание",
"пуснато" през болка,
изстрадано докрай,
и с изплакан зов,
търсещ жадно нея -
"вечната любов"...

И с положено старание
да се скрие самотата,
тя крещи до небесата,
право в моето лице:
Сядай, пред компютъра,
човеко, време не губи!
Седни!! Включвай, и пиши...
Какво ли? Знаеш сам:
Малко мъдри думи,
леко дрезгав хумор
и каквото още там е нужно,
само да е дружелюбно,
да е истинско, със обич,
и да дава свобода
на душата поетична,
тя не ще да е логична,
иска малко топлина,
няколко трохи, усмивки,
мъничко разбиране - за смелост...
Още мъничко утеха -
гарантиран е успеха!
Временно душата
ще забрави самотата...

Ох, така се чувствам стар,
когато пиша коментар...


:))))
цитирай
13. ge5 - Благодаря за хубавите стихове!
10.04.2011 16:07
Не обръщай внимание на зависта и глупостта - те са винаги до нас! Но това ни прави по-силни и по-добри!
Има хора - казват им "енергийни вампири", те се хранят със страх, злоба и завист, целта им е да ни ядосат за да паднем до тяхното ниво и така да ги нахраним с негативизъм, без който не могат да живеят!
Ти имаш дарба от Бога, не отговаряй на завистта - тя се самоизяжда, няма бъдеще за нея!
Съжалявам само за тъгата която излъчваш, такива като теб заслужават много любов!
Бъди благословена!!!
цитирай
14. naidobriq - Поздрав Ели..
10.04.2011 16:18
Хубаво е стихчето.На мен ми хареса.
Лек ден ти желая Трънче..
цитирай
15. borjanmljakov - Слабичко,
10.04.2011 16:24
но в крайна сметка, кой колкото може.
цитирай
16. bosia - до Трън
10.04.2011 16:43
Момиче, чувственосотта ти е отлична, метафорите-също. Това е добра женска поезия. Като казвам женска не си мисли нищо лошо. Просто мъжът и жената възприемат света различно. И това е нормално.
Трябва да поработиш върху лексиката и звуците. В поезията тепонякога са решаващи.
Понякога се дразня, че младите хора живеят в свой свят, различен от реалния, но в общи линии съм съгласен, че без това значителна поезия н може да се създаде.
Поздравявам те и ти желая много любов,приятели и успехи.
Ще засилиш желанието на мъжа да те спаси, ако му кажеш да те спаси не с топъл, а"със СВОЯ дъх".
Аз отдавна не пиша поезия, защото каквото и да седна да пиша в крайна сметка излиза или псувня, или щамар, но се радвам на млади хора, които търсят най-синтетичния изказ-поетичния. Всъщност, всеки един роман може да бъде събран в едно стихотворение и въздействието му ще бъде хиляди пъти по-голямо за тези, които знаят да четат поезия.
Н. Колев-Босия
цитирай
17. tryn - !,8,9 Привет, Капи!
10.04.2011 17:37
Трябва да ти благодаря, но предпочитам да ти кажа:
Не хаби време и усилия. Ако не беше копирала коментарите МУ, изобщо нямаше да знам какво пише. Изтривам направо, без да чета.

А за честото публикуване – на теб и на останалите читатели казвам: не всичко е ново. Прехвърлям си текстове от
"Хулите" и "Откровения", където продължавам да публикувам. Критикарите просто вървят след мен и ми правят реклама :)))

За двата варианта – трябваше дори едновременно да ги дам, защото са за сравнение.

Ето, усмихвам ти се, за да повярваш, че съм добре :)))






цитирай
18. tryn - 4. Красиво е присъствието ти, Валя.
10.04.2011 17:38
Благодаря и приятна вечер! :)
цитирай
19. tryn - 5. Кратък и точен!
10.04.2011 17:41
Благодаря, че си до мен, Бо!
Успешни дни! :)
цитирай
20. tryn - 11,12. Здравей, Кирил!
10.04.2011 17:46
Приемам оценката ти като обективна и окриляваща.
Благодаря за стихотворня поздрав!
до нови срещи! :)
цитирай
21. tryn - 6. Може би не е завист, Санде,
10.04.2011 17:48
а злоба...
Благодаря, че си тук, Приятелю! :)
цитирай
22. tryn - 7. Аз от любов бягам, Непросвет...
10.04.2011 17:53
Стихът ми е вопъл за разбиране и човешка топлота...
Тази метафоричност в случая е чужда на стила ми...

Благодаря за съпричастието! :)
цитирай
23. tryn - 13. Красиво ме възприемаш, Георги. :)
10.04.2011 18:01
Мъдрост и топлота има в думите ти.
Радвам се, че те срещнах.
Благодаря! :)
цитирай
24. delfins - Чудесен стих за Любовта! С обич и копнеж...
10.04.2011 18:04
Посрещам утрото окъпан във роса
и топлата милувка на слънчеви лъчи.
Пред мен изплуваш като Русалка
и жадно търся твоите очи.

В теб виждам синевата и едно Небе.
Една звезда над тебе засиява.
Аз чувам нежния ти глас да ме зове
и с топъл дъх тъгата ти изпивам.

Чудесен стих за Любовта!
С обич и копнеж,
и мисъл необятна!
Поздрави, Ели! :)))))))))
цитирай
25. tryn - 10. За теб – още по-хубава, Стела!
10.04.2011 18:07
Пиша за да споделя мисли и чувства...
И добре, че ви има...
Усмивки! :)
цитирай
26. tryn - 15. Всичките ми стихове са слаби, Спас!
10.04.2011 18:10
Благодаря за отделеното време!
:)))
цитирай
27. tryn - 16. Нито "топъл", нито "своя"!
10.04.2011 18:15
Вече редактирах, Николай.
Благодаря за добронамерения коментар.
Винаги си добре дошъл...
Поздрави! :)
цитирай
28. tryn - 14. Имаш очи и сърце за доброто, Ани.
10.04.2011 18:17
Ссветлина по пътя ти желая! :)
цитирай
29. tryn - 24. Моят най-верен фен Делфи!
10.04.2011 18:26
...и нямам думи за благодарност вече! :)
Бъди здрав и весел! :)
цитирай
30. comfy - Сори, че се намесвам,
10.04.2011 18:42
ама Николай е прав (поне за мен), в това отношение, че "... със (от) своя дъх..."

цитирай
31. comfy - Не обичам да споря...
10.04.2011 19:04
Просто ритъмът и звученето изискват още малко да се добави в последния стих - поне една (или две в случая, но звучащи като една) сричка (както е във финала на първия куплет)... иначе се губи... като препъване е... А в поезията, каквато и да е тя, формата е от решаващо значение - не само изразните средства...

Е, това е моето мнение - авторът решава :)

Поздрави!
цитирай
32. mt46 - Поздрав!
10.04.2011 19:09
Финалът е чудесен /сп. мен е по-добре - "от СВОЯ дъх"/...
И - "надолу -
КЪМ пропастта"...
цитирай
33. dolsineq - Поздрави за хубавият стих! :)
10.04.2011 19:34
Стилът ти ми напомня много за осичката, Ели...
цитирай
34. stela50 - Трябва ли да сме поети ,за да изливаме чувствата
10.04.2011 20:36
и мислите си в рима ...Мисля ,че блога е място за всички ,които имат нужда
да споделят и хубаво ,и тъжно ,интересите си и може би нещо по-различно от работата и живота им в реалния свят .Моите уважения към творците,издали книги ,към таланта, рутината и прекрасните стихове и разкази .
но има и такива като нас ,които пишат със сърцата си , нямат специални претенции ,а просто споделят вълненията и размислите си в по-различни искрени ,обикновени ,чисто човешки поетични опити . На мен стиховете на Ели ми харесват ,затова съм тук . Много нежност и чистота има в тях . Нека пише ,
колкото и както тя реши .И как да пише - също тя ще реши . Всеки има свои предпочитания и свои читатели .И когато се коментира да бъде толерантно и
с уважение .Това е моето мнение . Пожелавам на всички приятна вечер ,
а на Ели много щастливи мигове ,които да сподели с нас в рима .
Поздрав и прегръдки от мен ,миличка !
цитирай
35. tryn - 32. Това не е спор, Кирил. А защита на изразени позиции...
10.04.2011 20:51
И ми е много приятно.
Коментарите трябва да имат градивен характер.
Вече казах, че и аз го правя – на лични, макар че не се приема.
А за финала – ще мисля още.

Сега му е времето на този стих , макар и недоизкусурен.
След няколко дни няма да е актуален за мен самата...
Идвай пак! ;)
цитирай
36. tryn - 33. Щом е блато, не може да е пропаст, Марин.
10.04.2011 20:56
А над финала ще мисля още.
Благодаря за компетентното мнение!
Поздрави! :)
цитирай
37. tryn - 34. Да, Долцинея!
10.04.2011 21:02
По простота на изказа, без много метафори, искрено, близко до говоримата реч...
Така обичам да пиша и ми идва отвътре.
Не вярвам, че на стил може да се подражава.

Благодаря за оценката! :)
цитирай
38. tryn - 35.Твоята мила защита ме трогва, Стела!
10.04.2011 21:15
Но нека има и такива мнения.
Дори се радвам, защото вече знам с кого мога да споделя нещо по творческите въпроси. Не всеки обича да говори за това и съм се чувствала виновна след подобни мои прояви...

Освен това, аз живея с някои стихове дълго след публикуването им. И много обичам да обмислям и редактирам, за което блогът предоставя възможности...

От сърце ти пожелавам красива вечер и пролетен полъх в дните ти.
С обич, Елица :))))
цитирай
39. kometapg - И на мен ми харесва! Силен и емоци...
10.04.2011 22:24
И на мен ми харесва! Силен и емоционален стих, просто излязъл от сърцето! За мен поезията трябва да е истинска, а не клиширана! Поздрави, Ели!:)
цитирай
40. stela50 - Не мисля ,че имаш нужда от защита ,Ели ...
10.04.2011 22:28
Просто споделих мнение . Аз пиша на един дъх ,рядко редактирам ,
понякога направо пиша на компютъра . Не винаги се получава ,разбира се.
Извини ме ,аз споделих от позицията на човек ,който няма претенции и самочувствие на поет . При теб нещата са доста по-различни ,не знаех ,че публикуваш ,моля да ме извиниш.Критиката в такъв случай наистина ще те следва.
И може би това ще ти е от полза .Стига да е искрена и с добър тон .
Съжалявам ,че Николай не публикува ,много е добър ,и съм съгласна с мнението му ,че всеки един роман може да бъде събран в едно стихотворение и въздействието му ще бъде хиляди пъти по-голямо за тези, които знаят да четат поезия... Поздрави и успехи !

цитирай
41. mt46 - Грешката е моя - "...КЪМ калта..." /вм. "във калта"/
10.04.2011 23:45
tryn написа:
А над финала ще мисля още.
Благодаря за компетентното мнение!
Поздрави! :)

цитирай
42. tryn - 39. Благодаря, Светла!
11.04.2011 02:22
Ведри дни занапред!
цитирай
43. tryn - 40, Но за какво се извиняваш, Стела?
11.04.2011 02:29
"Защита", "подкрепа" – това са често употребявани думи в отговорите ми.
Аз наистина обичам да разсъждавам върху формата на даден стих (мой или чужд) и
Николай ще съжалява, че ми е подал пръст.
Много скоро ще го атакувам с въпроси... :)))

Усмихнат поздрав и доскоро! :)

цитирай
44. tryn - 16. Приемам "своя", Николай –
11.04.2011 02:31
при условие, че и ти приемеш да си ми съавтор.
Защото финалът е важен, а чужди думи не искам.
Благодарности! :)))))
цитирай
45. kapucinonews - Топлия си дъх!
11.04.2011 09:47
анонимен написа:
Топлия си дъх!

цитирай
46. kapucinonews - Топлия си дъх! Скоро се опитвах да ...
11.04.2011 09:53
анонимен написа:
Топлия си дъх!

Скоро се опитвах да преведа поетически песента на Размус - No fear, целта ми беше да не звучи като клетва за самоубийство - а да е точно обратното, всъщност човек доста успешно може да замества думи и да си играе с тях - без никой да може да го оспори че нещо бърка..
цитирай
47. kapucinonews - Топлия си дъх! Дъхът най вече би ...
11.04.2011 10:00
анонимен написа:
Топлия си дъх!

Дъхът най вече би могъл да е нежен - особенно ако се отнася до спасяване от дупка ,а той дъхът да е светлата нишка ... Нежна нишка.. Нежният му дъх.. Нежният и дъх..
цитирай
48. ok3223 - Здравей!
11.04.2011 13:42
Първият куплет ок.
На втори краят...не го бива.
...въже да изплетеш
от своя...ДЪХ.
За да е цялото стихче ок, според мен-
помисли над тези 2 стиха.
Както знаеш, краят краси началото.
А в стиховете краят, завършващите стихове,
стих, са от особена важност.
Често те го определят като
сполучливо, или не.
При писането на къси стихчета, всяа дума
тежи много, особено много.
При поеми и тн., отделната несполучлива дума не
нарушава до такава степен общото впечтление,
вредата се омекотява от други по -спулучливи.
Докато при късите, затова те са и трудни за създаване, една дума,
стих, може да развали, иначе перфектно стихо.
Особено, ако е завършващ стих.
Бъди здрава.
Усмихнат ден.ок
цитирай
49. ok3223 - Абе
11.04.2011 14:03
Както и да го въртиш, дъхът не върши работа и според мен е несполучлива дума...
Разбира се, това е мое субективно мнение.
Ти решаваш, важно е твоето виждане и усещане,
престава и тн., за този ДЪХ.
ДЪХ-синоними;
мирис, аромат,миризма,парфюм;дихание, въздишка,лъх,полъх;изпарение, солук.
Както виждаш, има голям избор. ок
цитирай
50. kapito - Мен пък си ми харесваше топлият дъх.
11.04.2011 14:54
Мен пък си ми харесваше топлият дъх.
цитирай
51. tryn - 45, 48, 50 : Иван, Сашо, Капи,
12.04.2011 02:43
Никакво въже!
А топлината е крайно необходима.

Ето новия финал:

ОСТАВА МИ ЕДНИЧКОТО СПАСЕНИЕ–
ДА МЕ ИЗМЪКНЕШ
С ТОПЛИЯ СИ ДЪХ!

Благодаря на всички, които изразиха мнение.
Интересно и приятно ми беше.

До нови срещи! :))))))))))))
цитирай
52. barona40 - ...топла, истинска поезия, покоряваща сетивата.
14.04.2011 14:24
Благодаря ти, Ели, че ни допускаш в своята поетична градина, отрупана с цветове. Ив
цитирай
53. tryn - ...градина, която цъфти през всички сезони.
15.04.2011 04:15
И винаги можеш да си откъснеш цвете, Рицарю! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tryn
Категория: Поезия
Прочетен: 1286881
Постинги: 545
Коментари: 4317
Гласове: 6628
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031